بی بی سی یک فونت جدید برای صفحه نمایش تلفن همراه طراحی کرده است

فونت به راحتی قابل خواندن است و پول طراح را هدر نمی دهد.
بی بی سی در روز پنج شنبه اعلام کرد که در حال تغییر دستورالعمل های نام تجاری خود به بی بی سی ورزشی است و استفاده از این بروزرسانی را برای شروع یک فونت جدید انجام می دهد که در مجموعه های تلویزیونی و سیستم های دیجیتال پخش می شود. متن جدید به طور خاص طراحی شده است که به وضوح در دستگاه های تلفن همراه دیده می شود و پول طراح را هدر نمی دهد.
فونت درون خانه بی بی سی رایث نامیده می شود، و بنا بر بنیانگذار شرکت پخش، لرد رایث نامگذاری شده است. کالین برنز، مدیر برنامه ریزی بی.بی.سی با طراحی و مهندسی، توضیح داد که فونت های فعلی – Gill Sans، Arial و Neue Helvetica – در قرن گذشته توسعه یافته و کارایی خوبی در زمینه چاپ داشته اند، اما آنها همیشه نمی توانند به وضوح در صفحه های کوچک نمایش داده شوند.
برنز توضیح می دهد که تغییر در BBC Reith همچنین پول پخش کننده را هدر نمی دهد.تا این لحظه، مجوز برای فونت هایی که در حال حاضر از آنها استفاده می شود، داده می شود، اما با نسخه داخلی آن، پخش کننده مجبور نیست که این کار را انجام دهد. برنز نشان می دهد که برنامه ریزی به تدریج اتفاق می افتد: مکان هایی مانند وب سایت های پخش کننده فونت را به زودی دریافت می کنند، زیرا ارزان تر و آسان تر جایگزین می شوند و تغییرات دیگری مانند نشانه ای که از بین می رود و نیاز به جایگزینی دارد.